zeszyt z przepisami

zeszyt z przepisami

piątek, 3 grudnia 2010

Koszerna Chałka

Moja fascynacja kuchnią żydowską zaprowadziła mnie tym razem na blog Izy, której winna jestem dozgonną wdzieczność za wszystkie bułki jakie w życiu upiekłam.
Iza podaje w swoim przepisie mąkę odmierzaną miarą amerykańską, czyli tzw cup-ami. Trochę się nagłowiłam jak te ichniejsze cup-y przełożyć na swojskie gramy i wyszło coś takiego:

1 cup = 163 g

Przeliczenia dokonał za mnie ostatecznie ten kalkulator

Składniki:
* 730 g mąki
* 1 op. suszonych drożdży
* 60 g cukru
* 240 ml letniej wody
* 10 g soli
* 2 całe jajka
* 2 łyżki oliwy (ja dałam oliwę z oliwek)
* 1 żółtko do posmarowania lub całe jajko

Przygotowanie
Wszystko oprócz żółtka zagnieść (można w maszynie) i odstawić do wyrośnięcia na ok godzinę. Podzielić na 3 mniejsze i 3 większe części. Mniejsze u mnie ważyły 145 g, a większe 135 g. Z każdej uformować wałek.
Zapleść warkocz z większych wałeczków i ułożyć go na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Podobnie zapleść warkocz z mniejszych wałeczków. Mniejszy warkocz położyć na większym. Pozostawić do wyrośnięcia na 30 minut a następnie posmarować roztrzepanym żółtkiem.
Pieczenie
Piec w 190'C przez około 45 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz